„Pulpecja” Małgorzaty Musierowicz [wydarzenia]

Plan wydarzeń (ogólny)

  1. Wprowadzenie w życie codzienne rodziny Borejków.

  2. Charakterystyka Pulpecji – jej spokojna osobowość i szkolne życie.

  3. Spotkania z Robertem „Baltoną” i rodząca się sympatia.

  4. Szkolne epizody – kłopoty, radości i przygody nastolatków.

  5. Pierwsze randki i rozwój uczucia Pulpecji i Baltony.

  6. Reakcje rodziny na nowy związek.

  7. Umocnienie relacji bohaterów i optymistyczne zakończenie.

Plan wydarzeń (szczegółowy)

  • Przedstawienie rodziny Borejków – opis codziennej atmosfery domu na poznańskich Jeżycach.

  • Charakterystyka Patrycji (Pulpecji) – jej wyglądu, usposobienia i roli w rodzinie.

  • Życie szkolne Pulpecji – lekcje, relacje z nauczycielami i kolegami z klasy.

  • Pierwsze spotkania i rozmowy z Robertem „Baltoną” – kolegą z klasy, który zaczyna okazywać Pulpecji sympatię.

  • Obserwacje Pulpecji dotyczące sióstr – różnice charakterów między Gabrielą, Idą i Natalią.

  • Kłopoty i codzienne troski w szkole – zadania, sprawdziany, zwykłe problemy nastolatki.

  • Pulpecja i Robert spędzają coraz więcej czasu razem – pierwsze sygnały rodzącego się uczucia.

  • Pierwsze randki Pulpecji i Baltony – nieśmiałe rozmowy, wspólne spacery.

  • Reakcja rodziny Borejków na nowy związek Patrycji – życzliwość, ale i drobne żarty ze strony sióstr.

  • Sceny rodzinne – wspólne posiłki, rozmowy, rodzinne wsparcie.

  • Pulpecja stopniowo nabiera pewności siebie – uczy się odwagi i śmiałości w kontaktach z innymi.

  • Umocnienie relacji Pulpecji i Baltony – wzajemne zaufanie i przywiązanie.

  • Zakończenie – optymistyczna wizja przyszłości bohaterki: Pulpecja dojrzewa, odkrywa swoją wartość i znajduje pierwszą miłość.

Plan wydarzeń (szczegółowy wg rozdziałów)

Rozdział I

  1. Opis codziennej atmosfery w domu Borejków na Jeżycach.

  2. Przedstawienie Patrycji „Pulpecji” – spokojnej, łagodnej i nieco nieśmiałej nastolatki.

  3. Charakterystyka rodziny – Ignacy i Mila Borejkowie oraz siostry: Gabriela, Ida i Natalia.

  4. Wprowadzenie w szkolne życie Pulpecji.

Rozdział II

  1. Przedstawienie klasy i nauczycieli – opis środowiska szkolnego bohaterki.

  2. Pierwsze sceny, w których pojawia się Robert „Baltona”.

  3. Zauważenie przez Pulpecję jego wesołego i sympatycznego usposobienia.

Rozdział III

  1. Pierwsze rozmowy Pulpecji i Roberta – początki znajomości.

  2. Szkolne kłopoty Pulpecji – sprawdziany, lekcje, zwykłe problemy licealistki.

  3. Obserwacje Pulpecji dotyczące sióstr – różnice między nimi a nią samą.

Rozdział IV

  1. Coraz częstsze spotkania z Baltoną – wspólne rozmowy i spacery.

  2. Pulpecja zaczyna odkrywać pierwsze oznaki zakochania.

  3. Reakcje kolegów z klasy – drobne żarty i aluzje.

Rozdział V

  1. Pierwsze randki Pulpecji i Baltony – nieśmiałe, ale pełne uroku.

  2. Powolny rozwój uczucia między bohaterami.

  3. Rozterki Pulpecji – niepewność, czy jest wystarczająco atrakcyjna.

Rozdział VI

  1. Reakcja rodziny Borejków na związek Patrycji – życzliwość i humor.

  2. Komentarze i zaczepne uwagi sióstr – Gabrieli, Idy i Natalii.

  3. Wsparcie matki (Mili Borejko), która okazuje zrozumienie dla córki.

Rozdział VII

  1. Kolejne sceny rodzinne – wspólne posiłki, rozmowy, codzienne życie w domu.

  2. Pulpecja coraz lepiej odnajduje się w relacji z Baltoną.

  3. Bohaterka nabiera większej pewności siebie.

Rozdział VIII

  1. Umocnienie związku Pulpecji i Roberta – zaufanie, szczerość i przywiązanie.

  2. Pulpecja dojrzewa emocjonalnie – odkrywa własną wartość.

  3. Zakończenie – optymistyczna wizja przyszłości bohaterki: Pulpecja wkracza w dorosłość z pierwszą miłością u boku.