„Skarb Troi” Olaf Fritsche [charakterystyka głównych bohaterów]

  • Główny bohater – Martin
    • ciekawy świata, inteligentny i odważny,
    • interesuje się historią i archeologią,
    • potrafi logicznie myśleć i rozwiązywać zagadki,
    • ma silne poczucie sprawiedliwości – chce, by skarb trafił do muzeum, a nie w prywatne ręce,
    • potrafi współpracować i dba o przyjaciół,
    • z czasem dojrzewa i rozumie, że największym skarbem jest wiedza i uczciwość.
  • Anna
    • przyjaciółka Martina, bystra i dociekliwa,
    • nie boi się ryzyka, często ma trafne intuicje,
    • wspiera grupę, jest życzliwa i lojalna,
    • dba o bezpieczeństwo innych, często łagodzi spory,
    • symbol mądrości, przyjaźni i rozsądku.
  • Pan Schneider – nauczyciel historii
    • opiekun i mentor młodych odkrywców,
    • pasjonat historii, przekazuje młodzieży miłość do nauki i przeszłości,
    • wspiera uczniów w rozwiązywaniu zagadek, ale pozwala im samodzielnie myśleć,
    • uczy, że wiedza i etyka są ważniejsze niż zysk.
  • Pan Berger – archeolog lub kustosz muzeum
    • doświadczony naukowiec, który zna tajemnice skarbu Troi,
    • początkowo wydaje się surowy, ale kieruje się dobrem nauki,
    • pomaga młodym bohaterom zrozumieć znaczenie odkrycia,
    • pokazuje, jak pasja badacza łączy się z odpowiedzialnością za dziedzictwo.
  • Antagonista (np. złodziej lub kolekcjoner)
    • chciwy, egoistyczny, pragnie zdobyć skarb dla zysku,
    • uosabia ludzką zachłanność i brak moralności,
    • jego działania stanowią przestrogę – że pogoń za bogactwem prowadzi do zguby.
  • Morały płynące z działalności postaci:
    • Martin i Anna, warto być odważnym, uczciwym i wiernym przyjaźni,
    • nauczyciel i archeolog, wiedza i historia to prawdziwy skarb,
    • antagonista, chciwość i egoizm niszczą człowieka.