- Oxford University Press (jedno z największych i najstarszych wydawnictw uniwersyteckich na świecie, działające nieprzerwanie od XVI wieku) ogłosiło zwycięzcę w kategorii Słowo Roku 2025.
- Jest to wyrażenie „rage bait”.
- Oznacza internetową sztuczkę polegająca na celowym publikowaniu treści, które mają sprowokować ludzi do złości, oburzenia i ostrej reakcji.
- Chodzi o to, że im bardziej ktoś się zdenerwuje, tym szybciej napisze komentarz, tym więcej będzie reakcji, tym większe zasięgi.
- Autorzy rage baitu uważają, ze liczy się głownie efekt.
- Wyrażenie doskonale oddaje ducha współczesnego Internetu, scrollowanie przerywane nagłymi skokami adrenaliny, posty, które celowo grają na emocjach, algorytmy promujące to, co wzbudza skrajne reakcje,
i użytkowników, którzy często nieświadomie „dokarmiają” zasięgi, wchodząc w kłótnie. - „Rage bait” uczy nas jednej rzeczy, nie każda przynęta zasługuje na to, żeby ją połknąć.

