- Wprowadzenie:
- chaos wewnętrzny bohaterki,
- nastolatka (Nina) opowiada o poczuciu zagubienia i „splątania” emocjonalnego,
- codzienne sytuacje (szkoła, dom) są filtrowane przez jej lęki i wątpliwości.
- Relacje z rodziną:
- dziewczyna nie czuje się rozumiana przez rodziców,
- matka skupiona na obowiązkach, ojciec odległy emocjonalnie,
- narastający dystans i samotność.
- Problemy w szkole i wśród rówieśników:
- niezrozumienie ze strony kolegów,
- trudności w budowaniu przyjaźni,
- poczucie „inności” i wyobcowania.
- Sygnały kryzysu psychicznego:
- zaburzenia nastroju, stany lękowe, epizody depresyjne,
- brak energii i motywacji, poczucie bezsensu.
- Poszukiwanie sensu i „ja”:
- refleksje bohaterki – kim jest, jaka będzie jej przyszłość,
- konfrontacja z własnymi emocjami.
- Symboliczny „stan splątania”:
- chaos myśli i emocji przybiera postać literackich metafor,
- opis wewnętrznego bólu, ale i próba zrozumienia siebie.
- Próba przełamania samotności:
- Bohaterka nawiązuje ważną rozmowę (z terapeutą / dorosłym / bliską osobą).
- pierwszy krok ku otwarciu się na innych.
- Zakończenie – światełko nadziei:
- problemy jeszcze są, ale Nina uczy się mówić o swoich emocjach.

Pokonanie trudności i problemów jest możliwe, ale w wyjściu z „plątaniny” niezbędna jest szczerość i wsparcie innych.
