| Determinanty wyboru przyjaciół | Preferowane cechy przyjaciela | Rozmowy niedokończone…
(co dzieci mówią o przyjaźni i przyjaciołach) |
| Uczęszczanie do tej samej klasy
|
szczerość, lojalność życzliwość, oddanie, wesołość, prawdomówność i umiejętność dochowania tajemnicy. |
|
| Bliskość zamieszkania | potrafi słuchać, doradzić i jednocześnie zachować w tajemnicy tematy wspólnych rozmów | |
| Podobne zainteresowania
|
przyjaciel musi być wesoły, stawać w obronie, udzielać poparcia w różnych sytuacjach, .nie dokuczać i pomagać w nauce. | |
| uprzejmość, inteligencję, mądrość, poczucie humoru, uczciwość i konsekwencję | ||
| być towarzyski, stawać w obronie | ||
| przyjaciel powinien słuchać, bawić się jak ona chce i nieraz dawać spisywać lekcje. W pytaniu o miejsce spotkań koleżanek czy przyjaciół Ania wskazuje miejsce przed blokiem, a na pytanie czy bywa w domach koleżanek odpowiada, że nie bo mają głupie matki. |
