REKLAMA to tekst perswazyjny, który ma kogoś przekonać do nabycia produktu, do wyboru właśnie tego a nie innego spośród wielu innych produktów, stąd najważniejsze w reklamie jest pomysł ( lub hasło reklamowe)
Celem reklamy jest zaprezentowanie jakiegoś produktu, przedstawienie jego zalet, cech, właściwości, działania i przydatności.
Powinny się w niej znaleźć następujące elementy:
- hasło reklamowe,
- informacja o reklamowanym produkcie
- informacja o producencie, zaletach i przydatności.
Piszą należy pamiętać, że :
- na początku należy zapoznać potencjalnego klienta z cechami reklamowanego produktu,
- wybrać szczególne cechy do uwypuklenia,
- ustalić adresata,
- wymyślić slogan, który zachwyci, zainteresuje odbiorców,
- zastosować: czasowniki modalne (np. musisz, warto, należy), przymiotniki i przysłówki wartościujące(np. wyjątkowy), kwalifikatory (np. zawsze, nigdy), nazwy wartości (np. miłość, zdrowie, patriotyzm, szczęście).