- Główny bohater – Martin
- ciekawy świata, inteligentny i odważny,
- interesuje się historią i archeologią,
- potrafi logicznie myśleć i rozwiązywać zagadki,
- ma silne poczucie sprawiedliwości – chce, by skarb trafił do muzeum, a nie w prywatne ręce,
- potrafi współpracować i dba o przyjaciół,
- z czasem dojrzewa i rozumie, że największym skarbem jest wiedza i uczciwość.
- Anna
- przyjaciółka Martina, bystra i dociekliwa,
- nie boi się ryzyka, często ma trafne intuicje,
- wspiera grupę, jest życzliwa i lojalna,
- dba o bezpieczeństwo innych, często łagodzi spory,
- symbol mądrości, przyjaźni i rozsądku.
- Pan Schneider – nauczyciel historii
- opiekun i mentor młodych odkrywców,
- pasjonat historii, przekazuje młodzieży miłość do nauki i przeszłości,
- wspiera uczniów w rozwiązywaniu zagadek, ale pozwala im samodzielnie myśleć,
- uczy, że wiedza i etyka są ważniejsze niż zysk.
- Pan Berger – archeolog lub kustosz muzeum
- doświadczony naukowiec, który zna tajemnice skarbu Troi,
- początkowo wydaje się surowy, ale kieruje się dobrem nauki,
- pomaga młodym bohaterom zrozumieć znaczenie odkrycia,
- pokazuje, jak pasja badacza łączy się z odpowiedzialnością za dziedzictwo.
- Antagonista (np. złodziej lub kolekcjoner)
- chciwy, egoistyczny, pragnie zdobyć skarb dla zysku,
- uosabia ludzką zachłanność i brak moralności,
- jego działania stanowią przestrogę – że pogoń za bogactwem prowadzi do zguby.
- Morały płynące z działalności postaci:
- Martin i Anna, warto być odważnym, uczciwym i wiernym przyjaźni,
- nauczyciel i archeolog, wiedza i historia to prawdziwy skarb,
- antagonista, chciwość i egoizm niszczą człowieka.
