Reklamacja

  • Ma niezbyt sformalizowany charakter.
  • Wykorzystywana jest w przypadku żądania od osoby lub firmy, która nie wykonała usługi zgodnie z oczekiwaniami.
  • Reklamacja kierowana jest przede wszystkim do prywatnych firm (np. sklepów czy usługodawców).
  • Reklamacje mogą dotyczyć:
    • ujawnionych wad towaru,
    • niedokładności w jego dostawie,
    • braku rachunku,
    • wadliwego wykonania usługi.
  • Reklamacje bywają zgłaszane:
    • ustnie,
    • telefonicznie,
    • listownie,
    • e-mailem.
  • Pisząc reklamację należy zachować zasady grzeczności i szacunku wobec odbiorców.

  • Niezbędne informacje, które powinny znaleźć się w reklamacji:
    • imię i nazwisko,
    • numer telefonu,
    • nazwa miejscowości i data,
    • nazwa i adres odbiorcy,
    • powód reklamacji (określenie wad towaru, nieprawidłowości w wykonaniu usługi),
    • wskazanie oczekiwań wobec odbiorcy,
    • zachowanie formuł grzecznościowych,
    • wskazanie załącznikowe (dowód zakupu, umowa).